Hairdresser, babysitting, suggestions - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Hairdresser, babysitting, suggestions - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Hairdresser, babysitting, suggestions

Blijf op de hoogte en volg Esther

28 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Na ruim 9 maanden in Amerika te zijn begin je wel een beetje de irritaties te merken van in iemands anders zijn huis te wonen. Het altijd maar schreeuwen elke ochtend etc. Ja oke de kinderen zijn jong maar lijkt mij dat er ergens niet iets goed zit/gaat als de kinderen om half 7 al huilen/schreeuwen etc.
Zou het leuk vinden om dit werk in Nederland voor een half jaar met alle plezier te doen als ik daarna maar weer lekker naar mijn eigen huis kan.

Maandag; was het een lekkere drukke ochtend. Eerst Marjan en Lenka afgezet om daarna met Nils naar Emma en Fiona te gaan. Toen ik tegen Elizabeth zei van jaa ik ga zo weg want wil nog even langs de Aldi begon nils meteen de zwaaien doei doei doei haha. Oke blijkbaar gaan we dus nu al weg haha. Onderweg naar de Aldi was meneer natuurlijk in slaap gevallen om daarna vrolijk in de winkel te zijn.
De middag was wat minder. Hoewel nils lekker had geslapen waren ze vandaag allebei meer dan een hand vol. Blij toen de dag over was en ik het had overleeft. Hoewel overleefd...
In de avond ging ik dan uiteindelijk toch maar naar de kapper! Aaaaaahh Please knip mijn haar goed haha. Zoals verwacht moest er wel een stukje af (2" Nederlands weet ik dat even niet haha) maar is opzich nog wel lang. Zolang het maar gezond is ben ik al blij! Lijkt wel op een baby haha.

Dinsdag; was beetje de day after.. Had niet echt veel kracht die dag haha. Lenka op school afgezet om thuis beetje lui te zijn en Nils zelf te laten spelen. Dat moet hij leren en nu heeft hij ook de kans.
Niet veel later moesten Nils en ik onze energie bij elkaar rapen om naar voetbal te gaan. Nils deed dat lekker dmv een powernap in de auto. Bij voetbal waren we nog steeds alleen. Denk dat het andere meisje niet meer komt. Ach goed Nils vermaakt zich en weet goed wat ie moet doen. Alleen concentratie is soms beetje probleem, andere klassen zijn ook erg boeiend.
In de middag Lenka opgehaald die er weer lekker moe uit zag. Please laat haar in een goed humeur zijn deze middag haha. Mevrouw die had haar hoofd gestoten bij het pakken van haar spullen.. Lekkerding.
Niemand had echt zin om wat te doen dus popcorn gemaakt en daarna heerlijk een filmpje gekeken. Zo kijk ik niet vaak tv met ze zo staat ie steeds iets vaker op, oeps haha.
Al snel moesten we ook Marjan ophalen. Om door te gaan naar de borrito store. Lenka en Marjan samen eten halen en ik met nils even tanken. Dave had in de avond een vergadering dus bleef langer op zijn werk waardoor ik en Marjan en de Kids met elkaar aten.

Woensdag; weer als altijd laatste dag van de week Lenka afgezet op school. Om daarna voor Marjan wat boodschapjes te doen en nils te laten spelen in de mall. Voor dat ik het wist was het al weer half 2. Op naar huis lekker lunchen om dan heerlijk te slapen.
"S middags moest nils even wakker worden om daarna Lenka op te halen van school. Eenmaal thuis hebben de kinderen heerlijk gespeeld en heeeel lang heerlijk gekleurd!
In de avond met alle kracht mijzelf naar de sportschool geschopt haha. Eenmaal daar kwam ik erachter dat er een Zumba les bezig was. He dat is lang geleden en weer op een goed tijdstip! Dus nu nog even in de zaal en volgende week maar weer keer uitputten bij Zumba!

Donderdag; was het nog geen tijd om uit te slapen. Logistiek gezien moest ik Marjan uiteindelijk afzetten op haar werk. Vroeg op dus een lange ochtend/dag. Tijd om even de was te doen en mijn bed te verschonen. Om daarna wel even lekker lui uit te rusten haha.
'S middags Lenka opgehaald om maar meteen even aan het huiswerk te gaan voor de Nederlandse school! Plaatsje/woorden met de letter F. Mijn eigen, niet zo, creativiteit word ook vaak getest. Daarna was het tijd voor wat leuks! Ik wil een aandenken voor als ik straks weer terug ben. Dus hebben we lekker met verg afdrukken gemaakt van haar handen EN voeten! Vond ze helemaal leuk maar ook wel spannend, verf op je voeten! Dat kietelde ook wel een beetje haha.
Marjan en Dave bleven vanavond gewoon thuis dus eerst nog met de kinderen gespeeld en geholpen tijdens het eten en daarna. Om daarna een heerlijke rustige avond weer te houden.

Vrijdag; werd ik uiteindelijk na een paar keer wakker worden rond 9 uur wakker. De irritaties beginnen nu wel echt te komen. Hoe kan je zo hard schreeuwen in de ochtend en als je kinderen schreeuwen dan ook nog tegen ze gaan terug schreeuwen?!
Toch maar even het huis uit wat boodschapjes doen om van de week maar eens een keer echt pepernoten te maken.
Lenka had de hele ochtend een "schoolreisje" naar een pompoenen farm. Dave was mee gegaan als leiding en kwamen rond half 2 terug. Lenka was in slaap gevallen in de auto en thuis wou ze niet meer slapen. Dave wist het natuurlijk niet goed aan te pakken en Lenka was dus in een gezellige bui...
Gelukkig verbeterde haar humeur na loop van tijd en hebben we gezellig samen nils gehaald. Dit keer zelf eten "maken", lang leven het magnetron eten in dit huis.... Ach mac&cheese en een hotdog en de kinderen zijn blij. Lenka was nog lekker moe dus na eten haar pyjama aangedaan in bed van papa en mama een filmpje laten kijken om vervolgens om 7 uur al te slapen. Had ik gezellig tijd om met mijn cutie te knuffelen en voor de 1000000x dezelfde Dora's te kijken...

Zaterdag; was het weer eens gezellig tijd om bij de Nederlandse school te helpen. Samen met Lenka dus al vroeg in de koude auto! Het was buiten gewoon 0 graden!!! Terwijl in Nederland zon scheen en 16 graden was..
Was weer goed in de klas gegaan en had het "aandachts" kind goed onder controle. Zo spart om te bedenken dat ze twee Nederlandse ouders heeft geboren is in Amerika en alleen maar Engels spreekt... En het oh schattige poppetje van de klas praat ook veel Engels maar ze werd een vandaag verrassend boos en begon toen ineens Nederlands te praten haha.
Om 11.45 was de klas afgelopen. Lenka bleef weer netjes in haar klas wachten tot ik ook uit 'mijn' klas kwam lopen. Op naar huis waar papa nu de leiding had dus op zijn manier... Om meteen weer door naar de metro te gaan, gezellig Maureen ophalen!!!
Lekker lunchen bij panera bread om daarna beetje te winkelen. Heb ook eindelijk laarzen gevonden dus bijna winter proef!! Maureen had eigenlijk een verjaardag in de buurt maar dat bleek dus morgen te zijn haha.
Tegen 5 uur Maureen weer bij de metro gedumpt want tegen 7 uur moest ik oppassen. Jaaaa dat was wel weer wennen van oh wacht ik moet vanavond oppassen haha. Moest oppassen op de jongens van Daisy. Daisy was zelf naar een halloween feest en de rest die het gezin kende kon niet. Ik kende de 3 jongens al dus vonden de ouders ook wel fijn. Tegen 11 uur weer klaar en lekker bij verdiend!
Snel slapen want ik was echt heel erg moe na deze drukke maar leuke dag!

Zondag; tussen door weer door geschreeuw wakker geworden om daarna tegen 9 uur echt wakker te worden! Nog even lekker hangen in mijn bed en niet veel gaan doen. Een echte luie zondag. Wat ook een pyjama dag is geworden hihi.
Het hele gezin was er op uit dus lekker in alle rust en stilte pepernoten gemaakt! Ik was helemaal in de bak stemming want heb daarna ook nog tompoes gemaakt. Oke was een kant en klaar pakket haha. Even allebei proeven om daarna de hele middag misselijk te zijn haha.
Verder lekker lui uitrusten en beetje programma's en films kijken. Genoeg energie gespaard voor volgende week!


Ik kwam met het idee om misschien nu elke week mijn blog te beginnen met een verschil of iets waar ik achter na deze tijd in Amerika. Als jullie vragen/suggesties hebben die jullie weten zijn die erg welkom. Je kan een reactie plaatsen of persoonlijk/(voor de lezer) anoniem een mail sturen naar; estherliannekroon@live.nl

Ps; Marjan gaat toch voor haar werk naar Florida maar ik kan helaas niet mee. Dit had ok ergens al verwacht alleen dubbele jammer is: ik mis nu Nils zijn verjaardag :(. Hierdoor heb ik weer een weekje vrij van 16-21 november. Als iemand langs wilt komen; feel free haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 46632

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: